donderdag 22 mei 2008

checklist

allemaal goed en wel, zo eens iemand van toen opnieuw zien. maar als ze nog maar eens het rijtje klasgenootjes aflopen, en het de richting en-weet-je-wie-er-gaat-trouwen uitgaat, dan ebt mijn interesse weg. geen idee wie of wat het is dat ervoor zorgt dat iedereen gelooft dat je het pas tot iets schopt in het leven als de checklist relatie - vaste job - auto - woonst netjes afgewerkt is. ik was er niet bij toen ze die levensvisie verspreidden, denk ik. en als je dan zegt dat je wil reizen voor lange tijd, dan is het: wow, ik wou dat ik dat ook kon. rare wezens, toch.

doet denken aan m. en ik laatst in de kantine op het werk. beide in de rij met plateau in de handen. 'hey hey, guess what, ik heb een auto gekocht!' één blik uitwisselen en met moeite een lachbui onderdrukken. zie ons hier nu staan. growing up. oh help.

1 reacties:

Je hebt in je checklist de kindjes en het scheiden vergeten.