donderdag 19 februari 2009

droomjob

vroeger, in tijden van vriendenboekjes en poweezie albums, was er al die serieuze vraag: wat ik later worden wil? verstopt tussen luchtige weetjes (je lievelingskleur?) en saaie feiten (je schoenmaat?) zat een dooddoener. toen al. sommigen schreven 'kok' of 'boerin' of 'brandweerman'. de meer avontuurlijke types penden 'bankbediende' of 'directeur' neer. of 'gewoon gelukkig', de snoodaards. ik liet de stippellijntjes onbeschreven, of vulde zomaar iets in.

een droomjob had ik niet. niet toen, niet toen ik verder studeerde, en nog minder toen ik zelf in het werkcircuit belandde. vandaag heb ik er wel één, een droomjob, in mijn hoofd althans. in de bittere realiteit vraagt het nog wat bijscholing, tijd, durf en een spaarpot. de eerste letter is een D. en het is niet 'drummer'. misschien is dat mijn droomhobby, bestaat dat ook?

5 reacties:

euchm...
.. directrice
of dokter
of duiker
of drilboorbedienster :-D

duivenmelkster?
dopingcontroleuze?
dafalganfabricante?
dorstlesser?

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

Ik ga voor documentairemaakster.

Daarnaast doe ik je de hartelijke groeten :)

(of zal het dievegge zijn?)

danseres?
dranktester?
dierenarts?
dromedaristemmer?
doodlezakspeelster?
dakwerkster?
doemdenker? Ah nee, dat ben ik.:)