vrijdag 22 december 2006

coffee and tv

"Ik drink te veel koffie. Ik ben internetverslaafd. En ik heb nog nooit zoveel tijd gehad."
Dat is wat ik vannacht in mijn pocket boekje heb gekribbeld voor ik rond 4u uiteindelijk in slaap ben gesukkeld. Geen paniek, want ik kon uitslapen. Echt, dat is een aanrader: geen job hebben, schandalig veel dopgeld krijgen en verder zeeën van tijd. En dan maar proberen om die dan ook nog eens te vullen. Nee, niet persé met iets nuttigs nee. Maar goed, terwijl het gros van de mensen rond mij in een rat race zit, zit ik op mijn gemak. Voorlopig toch.

Er is Music for Life op tv in de voormiddag, en die gasten doen dat geweldig goed. Als ik met twee oren en een half oog Peter Van de Veire en Christophe Lambrecht volg, en met mijn ander oog de kranten lees, dan heb ik nog een half oog over waarmee ik elke morgen mijn overbuur zie zitten studeren onder zo'n knalrode bureaulamp. Alweer, denk ik dan. Gisteren zat jij daar ook. En eergisteren.

En waarschijnlijk denkt zij hetzelfde. 'Daar zit ze weer, in de zetel met de laptop op schoot, koffie binnen handbereik en de tv aan.' Mja. Eddy zegt nochtans dat ik goed bezig ben. Eddy, dat is mijn VDAB consulent. Goed bezig, dan bedoelt hij mijn sollicitatiegedrag enzo. Dus ja, zolang Eddy achter mij staat, zal het wel ok zijn. Ik vind Eddy's over het algemeen altijd heel sympathiek, maar dat is een ander verhaal.

Maar het gaat veranderen! Ik heb enorme ambities voor 2007. Echt. Maar ik ga daar niks over zeggen.

En om eens volledig van onderwerp te veranderen: deze is leuk.

1 reacties:

Ik wist niet dat jij koffie dronk! Jaja, na al die jaren leer ik nog altijd nieuwe dingen over u! Tof tof!