maandag 21 mei 2007

en in gent

En in Gent staken de postbodes lustig verder. Tien dagen een lege brievenbus, dat is niet goed voor mijn ochtendhumeur. Ik waggel elke morgen slaapdronken de trappen af en kom met een beteuterd gezicht terug het appartement binnen. Ik wil mijn kranten, verdorie. En tijdschriften. En al die andere paperassen. Dikke brieven wil ik. Ik denk dat het sinds pennenvriendinnen X, Y en Z is geleden dat ik nog zo naar post heb gehunkerd. Hunkeren is een veel te straf woord voor opgevouwen vellen A4. Maar toch.

Ik ben uit pure miserie dan maar door een verkiezingsprogramma beginnen te freewheelen. Ik las al over voedselkilometers, klimaatvluchtelingen, overshoot day, slow food en ecologische voetafdrukken. Eigentijdse woorden, soms ook nogal holle woorden.


Het gebeurt al eens dat ik warm word van woorden. Dat is als ze mooi zijn. Mijmeren. Gulzig. Tumult. Zwermen. Turen. Morsig. Schroeien.

Als ik kon kiezen, dan was ik nu in Cannes. Waar op het filmfestival nieuw, hard labeur van Michael Moore, Quentin Tarantino, Wong Kar Wai en Fatih Akin te zien is. Om er maar een paar te noemen.


En voor de mensen die hier graag muzikaal komen ontdekken: Autolux is mijn recentste.

2 reacties:

Bij ons zijn hier gisteren toch enkele brieven in de bus beland, rekeningen :( de leuke dingen hebben ze achterwege gelaten.
Autolux..doet me wat aan Sonic Youth denken..

Heb hier nog wat ladingen reclamefolders en rekeningen liggen... Kan ik je er een plezier mee doen? ;-)