maandag 22 januari 2007

niets dan respect

Nog maar 10 dagen! En dan pakken ze ons Eddy De Mey af!! Of nee, hij zet zelf een stap opzij, de snoodaard. Maar Eddy De Mey! Ik word daar toch een beetje stil van. Want Eddy, die heb ik toch altijd graag bezig gezien. Een stiekeme fan, jawel.

Eddy De Mey, dat is nu eens echt een volkse mens. Buitenbeentje naast de andere, vlot gestylede weermannen- en vrouwen te lande. En een nachtmerrie voor talrijke stemcoachen waarschijnlijk. En schminksters. En producenten van anti-zweetproducten. Wat een rebel, die Eddy.


Geweldig hoe hij maar blíjft doorratelen, en dat zelfs secondenlang zonder naar verse lucht te happen. Dat ik denk, breathe Eddy, voor het verkeerd afloopt! En dat hij dan midden in zijn zin stilvalt, en ik denk: shit, nu draait hij van zijn sus. Maar dan, uit het niets, een verse woordenstroom aan klimatologische info! Respect. Of hij een goeie weerman was, dat moet je mij niet vragen. Ik was altijd meer geboeid door zijn stijl dan door zijn boodschap. Wat een entertainer, die Eddy.

En jullie verdenken mij misschien van zware ironie, maar ik meen het echt. Echt! Ik ga 'm missen.

En nu we toch bezig zijn, hebben jullie toevallig ook zeer foute helden?



8 reacties:

Is Gert Verhulst fout genoeg?
En stiekem word ik ook wel helemaal wild van Jo De Poorter.
Oh ja, ik was als kindje ook wel smoorverliefd op Adriaan van Bassie en Adriaan - mijn zus was wel erger: zij wilde Bassie...-

die van annastesia zijn wel extreem fout lol. nee serieus, is dat waar van eddy? schitterend vond ik vroeger 's middags die weerpraatjes met de omroepsters, en eddy maar met zijn stylo naar dien televisie wijzen. het moeten niet altijd de hogedrukgebieden van sabine zijn niewaar.

hoezo fout? :p

Hmm, ik kan er mij niet zo direct voor de geest halen, maar gisteren heb ik wel de 'belspeldellen' van deze wereld verdedigd. Er staat een filmpje op YouTube van zo'n belspel, en een vent belt en zegt:

'wel, juffrouw, ik zocht naar het woord, moest aan u denken en dus zeg ik: sloerie'.

En kijk, dat vond ik er nu eens zwààr over zie. Dat hij het zelf maar eens probeert, zo'n programma, dat niks van inhoud heeft, zo lang voltateren!

Ja! Jo De Poorter! En Walter Capiau.
En als 'kind' vroeger Bart Kaëll.
Eddy De Mey is ook niet mis. Ik stem altijd voor de underdog.
Toen ik naar Walter's Verjaardagsshow keek, vroeger, hoopte ik altijd dat de oudsten gingen winnen. Ofwel vind ik bommatjens gewoon 'n beetje zielig. Maar dan op een positieve manier!

Ik heb thuis op zolder nog twee LP's van Modern Talking liggen.

Bart Kaël was wel extreem graaf vroeger!
en die kinderacademy van capiau: gewoonweg af!

Hehe Den Eddy seg, in feite schandalig dat ze hem van het scherm plukken. Alweer een reden minder om af en toe naar VTM te zappen ;) Ook de makers van alles kan beter wisten Eddy vroeger te appreciëren...kortom de man zal gemist worden...
eventjens denken over foute helden...

Het liegebeest is mijn held der helden maar fout vind ik dat niet :p

Van bassie en adriaan heb ik vroeger ook genoten...had onlangs bijna de dvd "zoektocht naar de schat" aangeschaft :p dus mss zijn het stiekem ook nog wel helden...

En oh ja Tien is spring is een lekkere heldin ;)

Fout genoeg? ik dacht het wel :p

Gruwel, Eddy De Mey! Dan nog liever de dictie van Museeuw.