zondag 10 juni 2007

rode potloden

Die Vlaamse vlaggetjes. De verrechtsing. De premier die verdoken geëmotioneerd zijn handdoek gooit. Een rode voorzitter die wankelt. Een kartelpartner die practisch verdampt. Een ondemocratische voorzitter die plots mini-De Crem-krulletjes op zijn hoofd heeft. Een gevaarlijke populist die aantoont dat het ook zonder mediacircus kan. Een eenzaam klein groentje in de Senaat. Een overwinnaar die er met het venijn in z'n ogen een pintje op gaat pakken. Ongeloof dat we naar la Une moeten zappen om percentjes van de PVDA+, CAP, Stijn en andere kleintjes te kennen. Trage tellers in Henegouwen. Elio die zelfs al het Vlaamse stopwoordje 'allé' heeft opgepikt. Ulla heeft een grote mond. Phara genoot er weer van. Wie weet een kanjer van een staatshervorming in't verschiet. Misschien dan maar eens een sterke oppositie opbouwen. Hm. Met welk gevoel ga je slapen en hoe word je wakker? Bleh.

11 reacties:

ik was blij phara weer te zien - c'est ça...

Aan het uur te zien durf ik niet gaan slapen... al komt dit eerder door het gevoel dat ik in de underdog-hoek raak en dan vul ik mezelf met energie :)

Toch spijtig...

geschokt, verschoten, verbaasd, verdwaasd, sommige boos, sommige trots, maar vooral verbaasd, zeer verbaasd

Mja, shit.

het enige positieve is dat groen weer leeft op federaal niveau.
het had echter levendiger gemogen.

ik was behoorlijk gedesillusioneerd door verlies van sp.a en lichtjes geemotioneerd door speech van verhofstadt over ons belgenlandje

Ik denk dat ik vier jaar ga slapen. Dat is het veiligste denk ik.

sleeping is giving in!

gewapend verzet? guerilla? burgeroorlog?
of toch maar een wreedzame coup? (kent iemand alle strategische plaatsen?)
Grace wordt première?

wreedzaam met een W. :)
was dat opzettelijk?

ongeloof en tristesse