zaterdag 22 september 2007

zach

Zach Condon van Beirut deze week in een overschat weekblad:

Na al mijn omzwervingen vraag ik me steeds meer af: verándert het je wel, reizen? Op mijn vorige plaat heb ik allemaal plaatsnamen -Brandenburg, Bratislava- als songtitels gebruikt, en dat waren eigenlijk vraagtekens. Want die namen roepen iets op, maar klopt dat beeld met de werkelijkheid? Het is zoals met de rorschachtest bij de psychiater: waar doet deze inktvlek je aan denken? De ene zegt 'mijn moeder', de andere 'mijn vader', nog een andere 'een moord'. Wat betékent het om de wereld te zien? Mij heeft het alleszins nog verwarder gemaakt dan ik al was. Hoe meer ik zie, hoe meer ik mezelf een outsider voel en hoe minder ik mensen begrijp. Hoe minder ik wat dan ook begrijp.
Weer een optie minder om de hardnekkige onrust te versmachten. Genekt door een muziekgod in wording.

0 reacties: