woensdag 28 juni 2006

click doubleclick

foto: Insomnia, Jeff Wall

Vandaag bezocht: Click Doubleclick in Bozar. Buitengekomen: helemaal onder de indruk van wat de hedendaagse fotografie te bieden heeft. Ik wist het wel. Maar de ene ruimte na de andere indrukwekkende werken in billboardformaat, het is nog iets anders dan bladeren in een fotoboekje. Niet dat een grote afdruk de foto maakt. Jeff Wall zou ik al in postzegelformaat tegen mijn muur willen hebben.

Voor de kenners: Juergen Teller, Tina Barney, Luc Delahaye, Rineke Dijkstra, Stephen Gill, Martin Parr, Thomas Struth, Larry Sultan, Wolfgang Tillmans, Jeff Wall, Dirk Braeckman, Alec Soth, Heidi Specker,... Som ik verder op of zijn jullie al op weg?

Click (de ontspanknop en sluiter) Doubleclick (de computermuis) is het startpunt van mijn eigen
zomer van de fotografie, met veel expo-bezoeken en misschien ook veel inspiratie. De musea te lande ontvangen ons met open armen, want ook dit jaar telt een werchter polsbandje weer als gratis entree in talrijke musea tot en met september. Meer info bij amuseevous. Staat hoog op mijn verlanglijstje: Freestate in Oostende. Dat belooft als een overzicht van de jonge Belgische kunst, geboren na 1970.

Schoon schoon.
Laat Anciaux maar lullen over drempelverlagende kunst.

1 reacties:

IK WIL ZIEN!!! IK WIL ZIEN!!!