donderdag 15 juni 2006

uberpubers

De jongens: een warrige coup en een strak kostuum. De meisjes: een frivool rokje en een stretchy blousje. It's that time of the year again: de schoolgaande jeugd moet punten sprokkelen. En ook op de middelbare school zijn mondelinge examens al volop ingeburgerd. Amusant is het om op het middaguur eender welke schoolpoort voorbij te fietsen. Ze staan er gegarandeerd (ik heb het gezien!), de jongens en meisjes -in normalere onstandigheden steevast in sneakers, jeans en vintage shirts- nu deftig afgeborsteld of opgedirkt, zo je wil. Jullie hebben mij door: ik heb echt niks beters te doen.

Nog een leuke column van een sms'ende uberpuber gelezen op de Spunk site.

De band 'The Raconteurs' doet misschien niet meteen een belletje rinkelen, maar bij 'The White Stripes' zou er toch al een fameuze gong tussen uw oren moeten denderen. Wel, Jack White heeft dus een nieuw bandje: The Raconteurs. Check hun website, hij lijkt te dateren van de tijd toen Windows nog gewoon vensters waren, maar ik vind het bijzonder origineel. Ze staan ook op Werchter, gelijktijdig met The Arctic Monkeys dan nog wel. Wie maakt de keuze voor mij? Ook op de festivalwei: Mogwai. En de frontman van die postrockband wil ik hier belonen met de quote van de dag: "Ik hou gewoon niet van zingen, dat is iets voor vogels." (vandaag in De Morgen)

En wie vanavond niet weet waar uit te hangen: De Wereld van Tarantino komt nog eens met de documentaire 'The Children of Leningradsky' op de proppen. Straf spul! Canvas, 22.20u.

0 reacties: