dinsdag 27 maart 2007

one sunset further behind

Drie platen die hier licht maniakaal worden beluisterd:

-The Bird of Music van Au Revoir Simone:
Drie keyboards bespelende dames uit Brooklyn, bejubeld door David Lynch, tourend met Frida Hyvönen en Under Byen, en gelabeld als dromerige electropop. Denk ook aan blote voeten op onbewandeld gras, en een blozend rode ballon aan een touwtje omdat die anders wegvliegt. Ik las ‘escapisme’ en ‘luchtigheid’. Maar er zit een donker verhaaltje in. Dat je alleen maar hoort op dagen wanneer je het wil horen. En dat is redelijk fantastisch, vind ik.

-Ghost is not Real van Husky Rescue:
Een plaatje met hetzelfde drijvend-op-lucht gevoel, maar dan een paar honderd meter lager, ergens tussen dikkere wolken waar de zon er nog amper bij kan. Meer melancholie en killere electronica. Dat komt uit Finland en waait binnenkort het Kafee met gratis concerten en (h)eerlijke ciabatta’s binnen. Jeej!

-Drums and Guns van Low:
Album nummer acht, als ik op anderen hun research mag vertrouwen. Hapklare brokken zijn nooit het recept van Low geweest, gelukkig, maar dodelijk verslavend is hun trage weemoed dan weer wel. Gelukkig hebben wij grenzen. Nog even op de luisterpaal, voor wie wil.

En dan wil ik nog kwijt dat:

-één van de meest onderschatte groepen, The National, iets wondermoois deed tijdens hun Concert à Emporter. Nieuwe nummers en zo. In diezelfde Blogotheque ook Arcade Fire in een lift, toen Win Butler nog wél kon zingen. Hmmz. En een heel archief aan unieke concerten om in te grasduinen eigenlijk.


-Zach Condon in een embryonale Beirut fase toch wel mijn speciale ontdekking van de dag is.

4 reacties:

Klein vraagje: wij zijn voor een feest nog op zoek naar een bandje. Liefst ska-muziek (the internationals) of heel dansbare muziek (genre fanfare, think of one,...).
Heb jij (betaalbare) suggesties?

ben 'au revoir simone'-fan van het eerste uur. heb ze onlangs in de botanique mogen meemaken. nu ja, "mogen". live missen ze nog heel wat maturiteit. vind hun debuut ('verses of comfort ...') trouwens heel wat sterker dan de opvolger.

oei. dan moet ik dat debuut ook maar es kopen. ik heb dat optreden in botanique compleet gemist :-(

en @pierreducoin: ik weet zo niet direct iets. enfin ja, één bevriende groep die vinden dat ze goeie ska maken. maar dat wil ik je niet aandoen :) maar als er mij nog iets te binnen schiet, hoor je 't wel!