vrijdag 11 augustus 2006

vakantieblues

Precies een jaar geleden stond ik nu met de voeten in het water langs de Ierse westkust. De nacht ervoor geland op Shannon Airport, véle kilometers verderop vriendelijk gedropt door een bizarre taxi-chauffeur, bij het licht van de maan de tent neergeplant in wat ideaal wildkampeergebied leek, en dan 's morgensvroeg gewekt door een irish lad die er ons kordaat op attent maakte dat we op een golfterrein lagen te slapen. Hét bekende golfterrein van Lahinge dan nog wel. Ook goeiemorgen. Nog waggelend van de slaap zijn we 100 meter verderop gestrand, waar een frisse zeebries ons stilaan wakker heeft geblazen.

Vandaag, een jaar later, zit ik thuis ongewild schijnziek te zijn. Mijn reisgenootje van toen is op vakantie. Naar Ierland!!! Ouch. Ik heb geen vakantieplannen in het vooruitzicht, enkel een paar lastige weken om me doorheen te spartelen.

Maar goed, als ik de geestdrift mag vertrouwen waarmee de Aziatische reisgidsen hier de laatste dagen worden opengeslagen en de vliegtarieven nauwlettend in het oog worden gehouden... Als ik de heimwee juist identificeer en de airmail-bestempelde brieven hier en daar zie opduiken... Dan denk ik dat er in 2007 misschien wel een reis richting moederland zit aan te komen. Back to the roots! En dan maar hopen dat ik meekan, want een zestal weken ontsnappen is nog niet zo evident. Maar het mut! Philippines, here we come!

0 reacties: